HRVOJE ĐUKEZ, DONJI KRAJ, 9.-30.8.2015.
“S donjeg kraja i metamorfoze pejzaža nekako postaju strip.Uloviš se odjednom kako, s donjeg kraja, loviš likove u apstrakciji i slijediš neku priču. Okolnosti bi mogle biti, s jedne strane - godišnja doba, ali s druge strane (donje) lako moguće da se radi o nekim suptilnijim vremenskim
kategorijama u kojima prednost preuzima da li kamen da li makija. Pitaš se je li to sve skupa donji kraj nekakve grafičke mape u kojoj su stvari svedene na osnovne crte. I još se pitaš kako je moguće slikati more bez mora. To je, bit će, more s donjeg kraja, gdje je ionako sve more.”
(Katarina Mažuran Jurešić)
“Crte urezane u krajolik staronovaljskog Donjeg kraja nisu samo trag ljudske ruke (suhozid koji dijeli komade zemlje) nego trag uvjetovan krajolikom, koji je grub, škrt, strm, oštar i vječan, upravo onakav kakva je priroda nasuprot nama, sila neupitna kojoj smo gosti, svjedoci i prolaznici. Taj ljudski trag, suhozid nastao iz nužde i praktičnosti, gledan iz daljine pretvara se u neobičan grafički rukopis. Hrvojev odabir tehnike za ovaj ciklus slika, miješanje medija i materijala, hrabro i originalno, želi vizualizirati spoj ruke i prirode i izraziti poštovanje elementarnoj snazi krajolika koji u svom miru i stalnosti propituje naš nemir. Ribar koji jutrom privezuje barku razgovara s nebom, morem i donjom bandom, pa i Hrvoje, kao metaforički ribar, razgovara i crta svoj razgovor.”
(Danijel Žeželj)